Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Thursday, April 29, 2010

Berskandal dengan YB Tijah.. hehehe...

Panggilan telefon TERGEMPAR TERKEJUT hari selasa telah menetapkan temujanji di luar jangka dengan YB Tijah.. (DIVA ratusan pengikut yuuu... kehkehkeh... oppssss... hahaha)..

"Kenal" dh lama (biasala.. blogger..), tapi nk berjummpaaa... aduhaaaiii... ADA JE HICCUP nyer di sini di sana.. (hmmmm???... hihihihi)..

Di pendekkan cerita.. lepas tijah call hari selasa, set nak jumpa hari rabu... maka, berlakulah pertemuan yang kononnya bermula jam 11 pagi hingga ke lunch... (maklumla.. YB.. ada 2 appoinment di tempat lain lagik.. hihihi) - so, takleh la aku tamak haloba nk hasut dia duduk dgn aku sepanjang hari kan kan kan...

(ni ler YB Tijah.. oleh kerana DIVA, maka takleh nak tonjolkan identiti.. nanti berlaku berita skandal berleluasa plaks.. hahahaha)...

Kengkonon, lepas makan tengahari si Tijah nk ke appointment seterusnya pukul 2.00pm.. takpelah kan... gi lepak makan tengahari...

TAPI... ditakdirkan JODOH AKU PANJANG ngan si Tijah nih... appointment dia DIBATALKAN di saat akhir.. kahkahkahkah...

Lepak lah lagi sambil layan 'ketupat rendang daun palas' (oppssss...)...

Dh nak dekat kul 4pm - aku turun solat zohor, angkut gak minah ni turun sbb nk hantar ke parking... TETIBA... dpt panggilan bahawasanya appointment kul 4pm JUGA DIBATALKAN... uish.. SESUNGGUHNYA niat murni itu membuka ruang luas utk silaturahim berpanjangan (warghkahkahkahkahkah)..

Maka, dudukla lagi Tijah berskandal bergossip bersama aku.. hihihii... tapi kali concentrate kisah "Indahnya Hidup Berumahtangga".. hohohohohohoho... (sharing is caring kankankan.. kehkehkeh)...

Kebetulan hari ni laki aku hantar (sbb dia tolong bawak kete aku pegi tukar cermin kete..), maka, aku roger cik abang, takyah amik.. tijah volunteer nak hantar aku balik.. hahahaha...


Akhirnya, aku berjaya menyalurkan racun halus ke pembuluh darah YB utk DATANG LEPAK UMAH AKU!!!!... kuang3x... (gambar: masih mempertahankan gambar aras bawah sahaja utk tatapan umum.. hehehehe)..

Memandangkan jam hampir menunjukkan angka 7malam.. tijah mmg TERPAKSA bergerak kerana PERLU MEMENUHI APPOINTMENT seterusnya (malaM punya agenda.. agenda yang ni mmg aku TAK MAU HALANG!!..)..

APPOINTMENT NI.. MMG YB TIJAH TAKLEH NAK CANCEL!!.. WAJIB!!... (aku sendiri tak MAU halang.. malah amatlaaah menggalakkannya..) warghkahkahkahkahkahkah

Anyway... thank tijah.. sebab ko sudi mensia-siakan sehari hari ko dengan aku.. kehkehkeh...

Jangan serik datang lagik eh.. hihihi..


11 comments:

al-lavendari said...

tahniah lah kat awak sebab dapat berjumpa dan bermesra dengan tijah. saya yang duduk setaman dengan dia ini dulu pun tak pernah lagi berjumpa.

Yunus Badawi said...

laaa kalau tahu korang bermesra sampai ke petang, sudah tentu saya akan join sekali.

Minggu depan jadi tak? Tapi janganlah kat area Chulan tu. Tak sampai taraf org mcm saya ni nak ke sana huhuhu

Tijah said...

kejiskannn kau? dah la nak masok susah. nak kuar pun susah. oppss. apo tu. nasib baik dak mimi tu tiba2 ngantok. malas lak aku nak kaco dia tido petang ditepi kulam renang. wakakaka.

apa2 pun tengs for everything. eeeeeeeverything termasoklah nasihat, tazkirah, forum perdana, sesi sri siantan, dicelah celah kehidupan dan sebagainyer. worth it lah kekdahnya kan? next...carbonara homemade. aku bawak rosmeri. kasi mecing.

yb? kasik dier uticanai udahhh. hahah

Kaktiny said...

al-lavendari > ye ker setaman jer?.. la haaaiii.. naper la tak panjang2 kan silaturahim tuh.... hantar la sebakul durian ker, rambutan ker.. kan ok tuh.. (hahahaha)...



Yunus Badawi > sudehla YB.. macam iya jer ayat.. kat shah alam la.. jauh la.. itu la.. ini laaa… hahahaha….

Minggu depan… tanya cik tijah.. dia pelaksana program.. I ON JER.. kehkehkeh...

TARAF???.... cam getiks jer ayat tu aku dengar weih!!... tak dak maknanya.. kat sini pun ada roti canai laaaaa!!!!.....



Tijah > nak masuk ngan kuar susah??... kat ner??.. ooooo.... kat area sini eh.. hahahaha... ok lah tuuu!!.. hehehe...

Thanks kat ko jugak jah.. di atas ’pengenalan produk’ baru tuuhh.. juga teman bual bicara panel tarbiah la tahzaaan war marhabban... hahahaa... (adeh deh deh.. sakit perut aku menahan gelak weih..)

Okeh.. next carbonara vs. Rosmeri chicken... canteeeeekkkk lah tuuhhh..... set date and time.. aku ok jeeerrr..

p/s: kek SR dgn kuantiti sebanyak 2 ”kotak” tu bila nak on?? Hihihihi...

YB ngan roti canainya... ko calling calling jer if ON wokeh…

Unknown said...

wah best dapat jumpa mek tijah..bila ek nak jumpa dengan kamu ni..

iina said...

wah222... kalau bergosip aku leh byg betapa sakan tahap gaban korang nie.. hehehehe.. sungguh mulia ko kan.. takat tayang separa badan jek.. yelah diva mana leh di glemer2kan wakakakakah.. ;)

Yunus Badawi said...

wei aku pun nak rasa cabonara dan rosmeri chicken tu. Takkan roti canai aje huhuhu.

Tijah - dari dulu ko hutang aku rosmeri chicken belum bayar. Minggu depan kira settle lah kalau ko bagi aku rasa ayam yg ko bawak nanti

Kaktiny said...

kak ina kl > tu ler kan kak kakn.. bila ler kita nk jumpa eh.. hihihi..


iina > diva mmg taknak publish besar2an.. sebabdia dh cukup glamer dah.. kahkahkah... ko balik nanti, barbakul bakul citer gosip tempatan aku simpan nak share sama2 nih...hahahaha...


Yunus Badawi > ok lah tuh.. roti canai kat chulan.. taraf per?.. kehkehkeh (gurau jer.. tu ler sapa suh kuar ayat TARAF2 bagai.. kan dh jadik bahan.. hahaha..)
– minggu depan nk jumpa kat mana?.. takkan jumpa kat kedai mamak nak baham carbonara ngan rosmeri chicken.. sangaaaaattlllaaaah tak TARAFnya.. kahkahkah!!.. hihihihi….

tasekM said...

tij.. apsal tangan ko makin tembam plak aku tgk tu....?

:P

Kaktiny said...

tasek > jgn terpedaya... tu gambar close up je tuuh... mmg la nampak cam tembam..
(tij.. aku tulung cover nih.. hihihi)

Tijah said...

tm
uishhh. tangan tu baru menyudu/memotong steak tuuuu. wakakakaa...

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.