Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Friday, November 20, 2009

Lunch Jumaat..

Tengahari tadi aku text cik adik nih.. (penyiasat yg tak berapa nak menjadi.. kihkihkih)
- kengkonon nak terjah opis dia dan nak buat 'deting tergempar' lagik leer... (hihihi)

(port feveret dia kalau nak bergambar... kahkahkahkah...)

Sebabnya... kawan ofis aku, si sofea tetiba timbul idea nak makan char kue tiaw (hari jumaat dulu tu aku makan dgn diorang) kat situ.. (aku tingin la nak makan spageti 3 layer sos tuuhh..)..

Ni antara gambar2 hari jumaat yang HARI TU.. yang kami pi “deting tanpa rancang” (utk kali keduanya.. aku suke deting tak yah rancang ni.. tetiba jer MUNCUL… hahahhaha)

1- Menu kafe yang mengancam weih..
2- poodddaaahhh ko ‘dik’.. ko kata tak tahu menahu STARTER/APPETIZER tu haper konon.. padahal kat opis ko tiap2 hari terpampang kan kan kan.. oh yer.. lupa.. ko kan sentiasa merendah diri.. akak kagum ngan ko dik.. kihkihkih..
3- mula2 aku ingat bertanda merah, kuning, hijau tu bermakna pedas, biasa dan tidak pedas.. rupanya UKURAN TAHAP BAHAYA oii... yg merah tu KOLESTROL TINGGI!!... yang hijau tu.. BAIK UTK KESIHATAN.. hakahkahkah...
4- ala2 hotel babe.. cayalaaahh... so, jgn ngada nk ngaku ko org kampung yg hulu yg tak tahu adab hotel2 k.. KANTIN ko tu saja pon dh taraf hotel-hotel.. wiiiiiiiiii...
5- meja order no. 5.. si sofea siap angkatkan slip order lagik.. hahahha

... EH..... MANA GAMBAR MAKANAN yg diorder???... oleh kerana presentation dia sangat menarik.. (taaakkk... sgt lapar sebenarnya.....hahaha).. makanya tak sempat nak snap.. aku order char kue tiaw, sofea order nasi goreng ‘cili padi’.. dan tuan punya ofis tu.. order nasi + ASAM PEDAS KEPALA IKAN.. fuyoooo...

(dan ketika di sini.. baru aku tahu bahawasanya DUIT RINGGIT TIDAK LAKU... (ada gak tempat cam ni eh..) hihihi – makanya, aku takyah kuarkan hatta sepuluh sen pun daripada beg duit aku... walaupun utk bayaran parking kete..

PERCAYA TAK?.. percayalah kerana IA ADALAH BENAAARRR!!!...

Kengkonon hajat hari ni nk la buat deting mengejut.. tapi dapat berita mengejut gaks..

'Deting tergempar' tak jadi.... ada hal di luar batasan akal telah timbul.... (kehkehkeh)..

Pastu aku ngan sofea dok berkira-kira nak gi mana... cadang sana.. memula ok pastu reject.. cadang sini cam ok pastu reject.. sampai tengah lift.. tukar lagi... dalam lif.. tukar lagi.. last sekali.. PAVILLION JOM!.. okeh set!!...

Dah masuk pavillion pon... pelbagai tempat di sebut.. itu ini.. di situ di sini...

LAST SEKALI... sepakat membawa berkat... aku ngan sofea PEGI SINI JE LAAAHHHH!!!!!...

Makan berdua.. tapi menu.. hihihi... tak hingat... gambar no. 6 tu saje jer aku snap.. minah Korea (aku dengar slang dia la...).. siap order NASI LEMAK RENDANG AYAM.. aku nak tergelak tengok yg couple dia tu GAUL semua nasi ngan kuah – dh jadi cam nasi kandar plak.. kahkahkah...

Adduuuuuhhh... aku rasa lately.. AKU MAKAN TAK DE CONTROL-CONTROL... Baru tadi mak call bagitau esok dan esok ada kenduri.. AAAAGGGGHHHH?????... MAKAN LAGIIIII!!!!!....

HOD Finance pon dah tegur aku... "You PUT ON WEIGHT!!!!".. arggghhhhh….
Betullah kata HOD Finance.. sejak aku habis belajar ni, dh nampak badan aku start naik…

kena cari jalan REGISTER PhD JUGAK NIH!!!!... tak kira!!..

(Tak pun.. aku register je la course EXECUTIVE DIPLOMA 11 months UMCCED tuh.. peduli hape kan.. ada ke rules cakap kalau ada Master tak bleh amik diploma???... aku kan suka bab2 nak buat pelik dari orang lain nih.. kehkehkeh)

15 comments:

ckLah @xiiinam said...

Bila nak dating dengan ckLah sambil membelanja ckLah ni?

iina said...

Aku nasihatkan jogging atas katil.. aku takut ko smbg wah phd.. sebab stress ko lagik makan dan makan.. hahaha.. pastu masak dan masak.. ;)

Kaktiny said...

ckLah > anything for you ckLah.. just mention when and where.. fix date and time.. hihihi...
asal kat KL.. NO HAL.. bebila ckLah dtg KL, roger2 la tiny ni hah.. especially hari sabtu.. InsyaAllah ON jer..


iina > JOGGING ATAS KATIL??.. tu MEMBONGKANG NAMANYA.. kahkahkahkah...
aku kalau stress tak lalu makan..
pasai tu aku dok pi spa bagai tuuh..
MASAK??.. pun aku tak penah buat lagi la kalau stress pi masak.. sbb AKU TAK PANDAI MASAK.. hehehhe..
pasai tu aku kalau stress buleh turun badan..
tapi kalau HAPPY tu yg naik bagai dipam-pam tuuh..
huhuhu

Yunus Badawi said...

Kalau Tiny dating dgn ckLah ajaklah saya sekali. Threesome hehehe

MARIA said...

Kalau dah terbiasa hari2 memerah otak buat assigment, sekarang dah goyang kaki rasa macam mati kutu lak ek.

Otak kita ni pun kalau dah diajar berfikir setiap masa, kalau tak buat apa2 makin lembab lak jadinya kan !

Banyakkan bersabar tiny..... tokma rasa tiny bawak2lah berihat buat sementara waktu nih disisi keluarga yang juga telah banyak berkorban untuk tiny. Hmmm... tokma pun dpt nompang sekaki jer..!!!

Cikgooden said...

bila nak belanja ni...

eksen la hang la ni....kak tiny..

haih...:)

Kaktiny said...

YB > buleh buleh.. no hal.. hihihi

tokma > betullah tokma kan.. tapi.. walaupun mati kutu.. tapi masa tu cam pack jer.. tak reti nak duduk umah.. asyik kuaaaarrr je memanjang.. hihihihi..

cikgooden > la ni dh 'relax' skit, leh le kita set nak makan2 weih.. bagi la no tepon.. email kat 'ciktiny@gmail.com'..

Masy said...

bila eh kak dating kita.. nanti arr bile2 sy turun KL eheheh

m.q said...

tanak detin' dgn saya ke?
(-_-)

anjang said...

jom dating ramai-ramai,

Adliff said...

Salam,

Sudah berisi ka? ha!ha! Takde maknenyer kekandaku ini nak diet. :)))

Bila mau makan sama ALiff pulak?

Kaktiny said...

Masy > ko dtg KL roger2 kaktiny tau..

m.q > jom jom.. hihihi

anjang > hmmm.. idea gak tuuuh.. hihihi

aliff muhammad > haiyaaarrrkkk… sudah gumoks oooo… huhuhu… (mmg la payah noi nk diet bagai nih.. huhuhu)..

Ko utang banjer kaktiny johnys kan kan kan.. kehkehkehkehkeh...

Mak Su said...

wow! best nih layan makan makan :)

AHMOI said...

mak aiiiii...ni mkn ke melantak nih...ish..ish...

Kaktiny said...

mak su > jom kita buat perjumpaan ramai2 jom.. hihihihi

ahmoi > tu la pasai.. tu yangbadan dh start mengepam lemak nih.. huhuhu... makan a.k.a melantak tak hengat donia.. huhuhu...

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.