Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Wednesday, November 25, 2009

Keterujaan kian malap??.. apakah??!!..

Kerana musimkah??.. kerana cuacakah??.. kerana musibah yang melandakah?? Kerana pengalaman yang berbekaskah??.. kerana angin senggugut yang menerpakah??
Kerana apakah puncanya yang menyebabkan keterujaanku terhadap banyak perkara menemui jalan buntu…

Atau kerana sudah penghujung musim… semua mood dalam keadaan manddooooommm… apakah??...

Entahlah.. tapi yang aku tahu… tika dan saat ini.... aku benar-benar hilang ceria untuk banyak perkara…

Mungkin grafnya begini kot… akan ada masa rasa-rasa itu timbul tenggelam.. keterujaan itu sudah tidak dirasai…. Malap dan pudar… lusuh dan padaaammm…

Aduuuuhhhh… apakah ini?...

10 comments:

m.q said...

kenapa ciktiny
jgn la mcm tu....

@xiM said...

semangat duk buat graf keterujaan tuh..hehehe

ns said...

malap sbb sekarang musim hujan je kaktiny..

Adliff said...

Kak Tiny kusayang,

ceh, malap kunun. siap ader graf tu?
relaxla.
kalau penat rehat jap.

ckLah @xiiinam said...

Kena isi semula reseptor hormon-hormon estrogen dalam tubuh tu...agar kembali ghairah...hik..hikk...



Gurau je ya!


Selamat Hari Raya..

Kaktiny said...

m.q > entahler… angina senggugut datang kooot.. hahaha


@xiM > tu ler.. tetiba ‘teruja’ (tergatai) nak buat graf meraf bagai.. kahkahkah


GDIZ > kot la.. asek ujang, mendung je kat KL niih.. baju sidai pun tak kering2.. huhuhuhu… (eh, ada kena mengena ke ceqita pasai sidai baju??? Hihihi)


aliff muhammad > kahkahkah…. Tu tanda cuba kembalikan semangat yg dh hampir pupus tuh.. sampai siap buat graf sendiri... buleh terima ka??.. kehkehkeh


xiiinam > kena pi bercuti dulu kot.. baru naik semangat balik... hihihi... dh hujung2 tahun ni tetiba mood down.. ntah hapa2 kan..
Selamat hari raya ckLah..., selamat panggang kambing, selamat balik kampung, selamat tukar2 hadiah.. (jgn ambil balik hadiah sendirik tau.. nanti BURUK SIKU!!.. kehkehkeh)

iina said...

Dengan setulus hati aku menjemput ko bersama-sama dengan aku gila bayang wakakakah.. woitt cepat2 ler p carik.. takde mggu nie aku leh p order.. nxt week aku leh pos.. aku nak tgk gak pastu ko gila byg ke idak wakakakah..

Kaktiny said...

iina > aku excited sgt bila smlm masa gi alamanda, tgk next coming movie adlh citer tu... start hari ni 26/11, dh masuk pawagam KL.. ptg ni aku nk pi booking... pastu nanti kita sharing the caring k.. kehkehkeh...

kak dee said...

kabar tiny.... salam aidil adha dr akak...

Kaktiny said...

kak dee > salam kak.. apa khabar.. lamanya tak dengar cerita... calling2 ler...

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.