Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Tuesday, November 10, 2009

Anybody currently in University Malaya??- bantuan diperlukan..

Sekarang mood tengah dok mencari menyelidik mengorek maklumat tentang Universiti-Universiti tempatan nih..

Hajat hati nak sambung tahun depan.. so, kena buat persediaan dari sekarang..

Semalam dah call UKM.. tapi jawapannya tidak selari seperti yang dikehendaki.. huhuhu

Dalam senarai:

1) UPM. Status : KIV... tapi kena ambil setahun kelas + CPE.. then baru start thesis... (lecturer ku sayang tgh menanti jawapan.. sat na Prof.. saya nak survey apa2 yg patut sat dulu.. hihihi)

2) UKM. Status: Reject kot!!..... dah call tanya... katanya kena buat setahun full time 'psikologi'.. (mmg psycho aku betullah..), baru buleh buat part time thesis... addduuuuuhhhh..... (tapi diorang kata, hantar dulu, maybe buleh dapat exceptional... depends!! huhuhu)

3) UiTM. Status : TAK KOT!. Oh.. UiTM di hatiku dulu kini dan selamanya... (tapi, program yg ditawarkan cam takdak kena mengena dgn yang aku nak buat research nih.. nak suh sambung buat LAW jugeks??.. NEHI NEHI NEHI... cukuplah aku jadi pegawai undang-undang kat umah sendiri!!...)

4) USM, UNIMAS, UMS, UTM. Status : rasa cam TAKKAN KOT!!.. jauh sangat ler.. cam tak sesuai jer...

5) UM. Status : Pending. Tak call lagi. Nak kena tanya lah.. ini harapan terakhir ni (dan lagi ini mmg Unviversiti impian sejak azali.. tapi cam takut-takut jer nak masuk.. ada 'kisah' dan 'kenangan' di situ.. kehkehkeh)..

Ada sesiapa dari UM atau yang boleh kenalkan dengan lecturer, supervisor, Pendaftar, Penyimpan Mohor-mohor Besar (oppsss... terlebih sudah).. dari Faculty of Arts and Social Sciences, University Malaya... tajuk thesis aku nanti ada berkaitan dengan hal-hal ehwal Pembangunan Modal Insan..

TOLONG... TOLONG... TOLONG..

Aku nak sambung study.. tapi nak buat Part Time jer.. tolonggggg!!!!...

14 comments:

ladylikeme said...

hm...sorilah yerk...i pun grade uitm....so...uitm dihatiku lagik nie..ha ha ha

ns said...

bagus kak tiny..
semoga berjayalah mn2 U pun...UIA xdak minta ke..

Unknown said...

salam perkenalan dari akak...terima kasih sebab sudi jenguk ke umah akak ye..jemputlah datang selalu...

akak salutelah sape yang nak sambung belajar ni...semuga berjaya yer..

wos said...

aku tolong baca jer entri hang nih kak..
selebihnyer hang pon taw aku tak bley tolong!
uhuhuhu!!!!

Masy said...

akak.. sy pon cam kak wos, dapek tolong baca je huhu

gudlak kakakku!

AHMOI said...

bagusnya kakak ku ini...trs usaha anda itu..

Kaktiny said...

ladylikeme > paham paham.. hanya student UiTM sahaja yang faham “RASA” UiTM di hatiku!!... ‘wujudmu di sini, di tanah anak merdeka…”… sila sambung.. kehkehkeh.. (timbul satu perasaan rindu yang amat dalam bila lagu UiTM berkumandang.. hihihi)


GDIZ > aah lah… UIA… naper buleh ter’miss’ pandang eh.. ok ok, thanks.. nanti nak check kat UIA jugeks.. hihihi


kak ina kl > best pegi ‘umah’ akak.. ada resepi yang mantops… hihihi..
Tgh ada mood nk belajar kak.. dan anak pun kecik lagi.. hihi


kak wos > takpa… takpa.. hang tulung bagi semangat pon dh cukup best in the world dah.. hihihi.. (eh.. hang bila lagi????)


Masy > no probs.. tak der masaelah.. tulung jenguk sini pon kaktiny seronok sangat dah.. hihihihi


AHMOI > tgh berusaha la ni ani oiii…. Tapi cam ada jer slack sana sinun… takper.. usaha tangga kejayaan kan kan kan.. hihihi

Tie said...

Amboi Tiny... nak belajar lagi ? Baguslah cek mek ni... punya semangat tinggi. Esok2 jadi orang besar jangan lupa kat kak tie, ya..

~ Psst ... tu napa pulak tulis umor 71 kat profile ? Terkejut tengok!!

iina said...

UM aku xleh nak komen.. ko kena tanya sendiri kot ngan UM.. alah bukan susah ko p jelah website UM.. hantar email kat bahagian pasca siswazah dia..

Phd bukan utk lecturer n akademik jek.. kebykkan uni offer buat kelas pada thn 1 buat phd ada sebab.. nak bg pelajar tuh mahir dalam skill berkenaan sebab Phd nie bukan cam master.. even student full time pun kena attend kelas.. sebab tuh yg part time pun kena gak..

so ko survey dulu2 ler.. Insyallah ada yang sesuai tuh.. ;)

Kak Long said...

aha, nasihat aku.....sambung jangan tak sambung......aku sokong kat mana-mana pun hang study, PAGI!!!!!

anjang said...

selamat menenmui destinasi pilihan anda

Unknown said...

UM tetap dihati ku.... hehehe

errr.... aku pun rasa cam nak sambung la gak.... tapi nak try dgn U lain la....

Kaktiny said...

Tie > tu ler kak tie.. hajat hati mmg bessaaar sgt nak sambung study.. tapi.. bila bab kena buat setahun full time tu yang lemah jer tuh.. sayang nak tinggal kerja.. tak tau boss bagi tak amik cuti tanpa gaji.. huhuhuhu….

InsyaAllah kak tie… semoga hubungan persahabatan kita kekal hendaknya.. amiinnn..

~ hihihi… bab umur tuh.. saje jer kak.. bagi gempak skit… hahahha


iina > tu ler.. aku baru je email kat Jabatan Pendaftar.. hihihi..
Apa yg ko ckp tu betul.. even lecturer UPM ngan pendaftar UKM pun cakap cam tuh.. kelas tu penting sebab nak dptkan finding dia berbeza dgn cara master punya… dan lagi instrument tak bleh hentam kromo cam master paper.. itu aku akui.. (kalau PhD ni sesenang Master…sure la semua org dh buat PhD.. ye tak.. hihihi)

Tu ler.. tgh survey lagi ni.. other alternative, aku minta cuti tanpa gaji setahun jer lah.. that’s the other best choice yg aku nampak.. huhuhu


Kak Long > huhuhu… terima kasih sahabatku sayang.. PAGI!!... program kita ON tak minggu nih??.. hihihi

anjang > doakan Allah permudahkan jalan utk saya yer.. amiinn...


Shifu67 > oooo… shifu dari UM eh.. kenalkan ngan mana2 pendaftar ker, unit siswazah ker.. uhuhuhu....

Pasal nak try Uni lain ler yg skrg tgh mencari nih... Degree dh ngan UiTM, Master ngan UPM.. tu yang ingat nak ricky UKM atau UM utk PhD nih… nak kumpul gambar2 jubah.. hahahahhahahhaaaa…

Mak Su said...

moga usaha kaktiny membuat pemilihan sukses..... maksu doakan kejayaan buat kaktiny dari sinunn :)

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.