Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Thursday, July 31, 2008

Hari Ini : BIZIZ BETULLER!!!

Ok.. hari ni pun aku masih busy (nak gelak.. gelak lah.. aku tahu ada yang senyum kambing gurun kutub selatan..) dan aku FRUST giler sbb surely aku tak sempat nak 'blogwalk' - dan haruslah dah berkajang-kajang cerita kengkawan yang aku ketinggalan.. hhuhuu.. nak buat camner.. Boss semedang duduk depan aku weh.. (bak kata akak.. tertib lendit aku depan Boss... aduh.. terkena batang idung muka aku... kuang kuang kuang..).

Semalam aku pegi umah kaklong utk buat assignment statistik.. dlm pada tgh bersiap nak pegi, tokma call, suh aku pi umah dia.. amik DURIAN.. hohohoho... dan aku pun pegi ler dlm kul 8.45pm.. sekali tokma bagi 3 BEG PLASTIK BESAR (rasanya dlm setiap beg maunyer ada 7-8 biji) - tokma kata, panjang2kanlah pemberiannya itu... aku nak 'panjangkan' ke sapa weh malam2 nih?..

Mulanya aku berhasrat nak singgah kejap jer.. tapi DAH BERJUMPA TOKMA tuh.. hmmm.... boleh ker sekejap?.. mujur aku ada janji dengan kaklong nak buat statistik.. kalau tidak.. silap2 laki aku kena jemput balik.. kah kah kah...

Dah sampai umah kaklong.. aku bagitau dia tokma kirim durian (aku tahu, kaklong sangka 2-3 biji jer.. ) TAPI.. sesampai kat kete aku.... apa lagi.. NAH KO SE'BEG'.. tokma kasi.. terbeliak biji mata kaklong.. KAH KAH KAH..

Statistik kami?.. consider siap ler kaklong kan.. hohohohhoho... kebetulan si ros (adik kaklong) balik.. sempat gak kami KEKAH sebijik dua durian tuh..

Sampai umah, suh abang bawak keluar 'isi' dalam bonet.. TERKEJUT BADAK abang, tengok aku bawak balik 2 BEG BESAR durian malam2 buta.. aku cakapler tokma bagi..

abang kata : leen pegi umah tokma?.. wah, ni belum jadi jiran lagi nih.. dah jadi jiran esok camner agaknyer?
aku kata : if dah jadi jiran esok.. Abang ler gi 'jemput' leen kat umah tokma.. hahahahha...

dan kul 11.50 malam, kami ketuk pintu jiran utk 'panjang'kan pemberian tokma...

aku ngan abang sempat bukak durian tgh2 malam nih dan LAYAN... aku pun tak tahu berapa ulas kami BALUN semalam.. tapi phegh.. panas badan beb!!!...

TERIMA KASIH TOKMA.. (tokma.. tiny tgh makan kuih siput yang tokma bagi tuh.. hihihi)

WEH.. dh sampai mesej - DARI BOSS!! (betul2 aku kena 'sumpahan' si rudy nih!!!...) ada keje nak buat daaaaa..... betapa aku rindu nak jenjalan lawat blog kengkawan.. huhuhuh..

19 comments:

kamar hati said...

wahhhhh...ini betul2 punya bz ni...betul2 sibuk ni....wahhhhhh nampaknya senyap sunyi la kak tiny 2,3 arini....hihihiih...

bestnyer makan durian...nak skit bleh....hihihiih....

ladylikeme said...

hahahahhahha..ye..kak tiny bz..ye...kak tiny bz...naper tak panjang pemberian tok ma tue kat i...ermmmmm

Anonymous said...

alahaiii..cian kakak kiter bz ek..nak adik moi tlg tak..tlg tgk.hehee..bz2 pun kakak kiter ni sure leh curi isi lagik nih..kan.kan..
mkn doyan tak ingt dunia lah tu smpai panas..moi dah tak lalu dah kak..

Akak said...

Salam Tiny...

Hurmm bz eh? macam tak percaya woo..

Selamat menjalankan tugas yea!!

Tiny cuba masak pulut then makan durian tu with pulut & santan, mau mak mentua lalu pun tak sedaq..

Anonymous said...

anggap je la sebab baru dapat gaji jadik kerja menimbun. dah nak abeh gaji sok kerja menurun semula. ehehehe

Tokyo BLUE said...

wah,.. habuan selepas statistik siap.. gedebuk dapat kekah durian heheh busyukkkk

hehe

tasekM said...

mai hantaq sket durian kt umah aku... ha ha...

Whitetulip Tales said...

huih..bizi eh..tahniahlah..!!keh!keh!alah tegal alah biasa, kan?kan?kaktiny....jgn marah2 ha..

ns said...

ntah2 bos kaktiny dh jumpa blog kaktiny ni kot...;p

@xiM said...

ada orang report kot akak..hehe

Ungku Nor said...

ok la awk tak bloghopping arini.
sakit ati weihhh..line slow giler!!!

nak letak link awk kt blog akak punya la lama nak kuar page.
kekdahnya kalo orang lapar tu sampai dah kena gestrik ngkaauuu..hehehe

err..duyan dah abis ke..saje je tanya.
ekekeke

Qaseh Bidadari said...

nak sikit doyen,leh x?

nadahahs said...

adik Sufi makan ubat jadi sufi tak boleh makan durian. means ibu sufi pun tak leh makan durian sebab sufi tak minum susu tepung. dan akhirnya ayah sufi tak leh makan depan ibu sufi karang tak fair plak. Tapi tghhari tadi sempat juga makan serawa durian.

Danielle_Corleone said...

hahahaha! tak bleh jalan2 jumpa blog! :-P

tuan umah said...

ala kak tiny....buhsan aa gini..

**mogok ni..mogok..**majukss aa...

boss tu pehal...hish..hish..

adie said...

aku pun rindu komen dari kat tiny.hehe..

jgn lupe minum air geh tujuh u pi sambil makan kuih siput tu.haha..

iina said...

takpelah time bz kenalah buat keje.. kalau tak nanti asyik poye2 je..

Intan said...

Wow!
Suspek...opps respek la kat Tiny!

Semalam akak x sempat singgah sini, nasib baik rancangan masih tergendala. Selamat!

Kaktiny said...

kamarhati > kaktiny BARU jer 2-3 hari bizi.. kesian kaklong tuh.. hari2 biziz.. hihihihi

ladylikeme > kalau umah LadyLM deka.. dh lama kaktiny ‘panjangkan’ pemberian tokma tu ke sana (takpun sure tokma suh dtg amik sendiri…) hahahahha

ahmoi > tau sgt ko tuh.. takat tolong tgk.. time kasih ler.. tolong bagi komen ni pun kaktiny dh seronok sgt… hihii

akak > tara percaya ka ini olang ala buzi?.. hehehhe smlm tiny buat pengat durian kak.. hihiihiiii

ady > ooo… falsafah baru yek?.. ok lah.. boleh diebri pertimbangan (tapi sesekali jer dpt busy camnih.. hahahhahah)

Tokyo blue > oooo.. durian busuk yek.. (tak minat ler tuh..) – kaktiny balun jer..

Tasikmerah > kalau hang duduk kt KL nih.... surely dh lama aku hantaq kt hang tasik oii.. (aku tunggu alamat ko sampai la ni ko tak bagi pun.. kata nk coklat... hahaha)

Whitetulip > tu ler.. sbb tak biasa kan bizi2 nih.. selalunyer relax jer… hahaha…

Gdiz > boss kaktiny TAK MUNGKIN jumpa blog kaktiny sbb DIA BUTA IT.. KAH KAH KAH…hihhihi

Axim > kalau kaktiny jumpa sapa yg report tuh.. mmg kaktiny ‘sula’ dia… hihihih (kejam siot..) .. alah.. takder sapa pun nak bagi tahu dia.. confirm.. kih kih kih..

Ungku Nor > slow slow line tu pun, akak leh ler gak masuk.. saya ni nak bukak blog sendiri pun tak dpt akak oii..

Pssttt… durian ada lagi.. nak ker?.. saya buat bubur/serawa/pengat durian.. nak?.. tapi akak jauhnyer kar Seremban nuh.. kalau kat cheras.. SEKARANG saya hantar..

Mamaranggie > nak ker?.. meh ler amik..

Shahadan > ooo... pandai.. ayah sufi bukan nak ‘PANTANG’ sama cam ibu sufi.. senyap2 dia ‘melantak’ serawa durian kat luaq noooo... INI TIDAK ADIL!!!.. (sian elly... hihihi)

Danielle > huhuhuu... kaktiny rindu giler nak layan blog kengkawan..

Cikpuankesum > ala ct.. jgn bosan and majuk ngan kaktiny.. SALAH kan BOSS.. dia yang bagi kaktiny byk kerja sampai kaktiny tak sempat nak layan blog.. MARAH BOSS.. (hahahaah)


Mr.penyubiru > sapa top of the list skrg?.. dpt air geh tujuh u pi ker?.. hahahha… den minum the ais jer.. hahahhaha

Iina > mmg selama ni dok berpoya2 pun kan.. hihih.. 3-4 hari ni jer baru nak ada kerja.. tu pun sebab ada event penting.. kih kih kih..

intanrosnitta > suspek tiny mengular yer?.. hahahah... petang nanti baru nak sambung 'mengarang' kak oii... hihihihi

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.